Breadcrumb

René Kari kultuurilehes Sirp

17.11.2023

Kultuurilehe Sirp nädala persoon on äsja isiknäituse „Teine vaade“ eest Haus galeriis 2023. aasta Konrad Mäe nimelise preemia ja medali pälvinud maalikunstnik René Kari.

Vaata täpsemalt:

Konrad Mäe preemia žürii esimehe Harry Liivranna kõne Konrad Mäe preemia üleandmisel Kunstihoone galeriis 1. novembril 2023:

„Kui Eesti Kunstnike Liidu eestvõttel 1979. aastal Mäe preemia esmakordselt välja anti, oli Kari aasta varem näitusel debüteerinud, ja veel varem, 1977. aastal, katkestanud õppimise joonistamise, joonestamise ja tööõpetuse erialal tollases Tallinna pedagoogilises instituudis. Nagu Mäel, jäid ka Karil kunstiõpingud katkendlikuks, aga see ei seganud tal Nõukogude Eesti kunstielus (mis oli Moskvaga võrreldes suhteliselt liberaalne) leida kiiresti ainulaadset modernistliku maalija käekirja. Selle käekirja jõuline manifesteerimine toimus 1982. aastal esimese personaalnäituse näol Tallinna Kunstisalongis – nii nimetati siis siinse näitusesaaliga ühendatud väiksemat galeriiruumi, kuhu hiljem koliti ajutiselt KuKu kohvik. Mäletan seda väljapanekut, nagu olnuks see toimunud eile.“

https://www.sirp.ee/s1-artiklid/c6-kunst/konrad-mae-preemia-laureaat-on-rene-kari/

Andri Ksenofontovi põhjalik aritkkel laureaadist elust ja loomingust “René Kari looming üldiselt mõistetav ilu”:

„Kari ütleb, et ta ei ole õppija tüüpi, ta on tegija. Tõepoolest, tema meetodit ei õpetata mitte kusagil, see on aeglane ja väheproduktiivne. Ta töötab nagu Madalmaade maalistuudio käsitööline, luues värvitoonide üleminekuid mitte pihustiga, mis annaks kiire ja tehniliselt ühtlase tulemuse, vaid saavutab samaväärse sujuvuse peene pintslitööga. Üleminekute värvitoonid on ette valmis segatud ja üleminekuastmed kartongist lõigatud lekaalidega ette joonistatud, töö on metoodiline, mehaaniline, pingutust nõudev ja täpne. Kuid pintslilöögid ei ole täiesti varjatud, neid on võimalik märgata pildi pinda lähedalt uurides. Ühest küljest loob see Karile iseloomuliku kordumatu faktuuri, teisest küljest sobib hästi tema kompositsioonide anatoomiliselt sujuvate kumerustega, sest ka kõige siledam inimnahk ei ole ühtlane, vaid faktuurne.”

https://www.sirp.ee/s1-artiklid/c6-kunst/rene-kari-loomingu-uldiselt-moistetav-ilu/

 

Tagasi algusesse